søndag 27. november 2011

Stenciling snowflakes

For ikke så lenge siden lagde jeg dette kortet ved bruk av glimmermist og utstansede snøfnugg. Det var så gøy at jeg hadde lyst til å prøve igjen. Jeg ville ha et blått kort, siden novemberutfordringen hos Kort og Godt i november er "blått julekort". Problemet var bare at jeg ikke eier blå glimmermist (enda!). Løsningen ble da å svampe rundt snøfnuggene  med Distress Ink - Stormy sky. For å få litt glans i bakgrunnen, sprayet jeg med Pearl Glimmermist. Jeg ble utrolig fornøyd med effekten. Det ser nesten ut som is! Dessverre vises ikke det på bildet. I tillegg har jeg embosset noen av stjernene i sølv. Slett ikke verst, om jeg så får si det selv. Legger denne også inn på utfordringen hos Creative Card Crew - Monochromatic.


*************
A while ago I made this card by using glimmermist and diecut snowflakes. It was great fun, so I decided to try again. I wanted a blue card, since the november challenge at Kort og Godt is "Blue Christmas card". The only problem was that I don't have any blue glimmermist (yet!). The solution was to ink around the snowflakes with Distress Ink - Stormy sky. To get a bit of glimmer in the background I sprayed with Pearl Glimmermist. I was really happy with the effect. Looks almost like ice! Unfortunately that doesn't show in the photo. I also embossed some of the snowflakes in silver. Not half bad, if I may say so myself. I'm also entering this for the challenge at Creative Card Crew - Monochromatic.
Supplies:
Paper: Bazzill cardstock (white), BoBunny - Midnight Frost Collection
Stamps - Snowflakes (Ladybug and Friends, Imaginisce), sentiment (Kort og Godt)
Ink: Blue Iris (Fluid Chalk), Stormy Sky (Distress Ink), Embossing ink (Distress Ink)
Accessories: Glimmermist - Pearl (Tattered Angels), Embossing powder - silver (Ranger), crystals (Storyteller), Snowflake dies (Sizzlits), Ribbon (Panduro)

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...